مشاوره نظام وظیفه

تمام سوال جوابای مرتیط با سربازی و روانشناسی

مشاوره نظام وظیفه

تمام سوال جوابای مرتیط با سربازی و روانشناسی

میدونم پر سوالی و میخوای تو یه وبلاگ خوب جواب همشونو پیدا کنی
پس بیا تا باهم همراه باشیم دوست عزیز :)

بایگانی
  • ۰
  • ۰

مشمولین معافیت ایثارگری چه افرادی می باشند ؟

مشاوره معافیت ایثارگران سربازی,مشاوره نظام وظیفه ایثارگران,مشاوره خدمت سربازی,مشاوره نظام وظیفه,شرایط معافیت سربازی,شرایط معافیت ایثارگران سربازی
 

 

آشنایی با شرایط مشمولین معافیت ایثارگری

در این قسمت ابتدا انواع معافیت های مختلف سربازی را نام برده و به طور اخص به معافیت ایثارگری می پردازیم . مشمولین معافیت ایثارگری و انواع آن ها را نام برده و اشاره ای به شرایط معافیت ایثارگران و قوانین آن می کنیم . در انتها نیز به نحوه دریافت معافیت ایثارگری می پردازیم .


بیشتر بخوانید : مشاوره معافیت ایثارگری 


انواع معافیت سربازی

کسانی که به سن قانونی خود رسیده اند ، باید برای خدمت سربازی ، آمادگی خود را اعلام کنند . این افراد برای معاف شدن از خدمت سربازی می توانند از انواع معافیت های سربازی استفاده کنند . از انواع معافیت های سربازی موجود می توان به معافیت تحصیلی ،معافیت کفالت ، معافیت پزشکی ، معافیت ایثارگران و موارد خاص و غیره اشاره کرد . همچنین هر یک از این معافیت ها دارای قوانین و شرایط ویژه ای ، برای معافیت از خدمت سربازی دارا می باشند . کسانی که قصد دارند از خدمت سربازی معاف شوند باید با تمامی جزئیات آشنا شده و طبق قوانین معافیت سربازی ، مدارک معافیت سربازی لازم  را جهت اخذ معافیت آماده کنند  .

از مهم ترین نکته های گرفتن معافیت سربازی زمان اقدام برای اخذ معافیت از خدمت سربازی است . به این صورت که حتی اگر شرایط لازم برای دریافت معافیت خدمت سربازی برای افراد مشمول معافیت وجود داشته باشد ولی در زمان تعیین شده ، اقدام به دریافت معافیت نکنند ، این امکان وجود دارد که شانش خود را برای دریافت کارت معافیت از دست بدهند . از آنجایی که معافیت های سربازی مختلفی در دفترچه راهنمای خدمت نظام وظیفه عمومی وجود دارد ، قوانین و شرایط معافیت سربازی مختلفی نیز برای انواع معافیت های خدمت سربازی وجود دارند . در ادامه مطالب به صورت خاص به انواع مشمولین معافیت ایثارگری می پردازیم  .


بیشتر بخوانید :  مشمولین معافیت سربازی


انواع مشمولین معافیت ایثارگری سربازی

معافیت ایثارگری انواع مختلفی داشته و افراد زیادی طبق قوانین معافیت ایثارگری می توانند جز مشمولین معافیت ایثارگری قرار بگیرند . برای اطلاع از اینکه بدانید جزء مشمولین معافیت ایثارگری قرار میگیرید یا نه باید انواع  مختلف آن را بشناسید و با شرایط هر یک از آنها آشنا شوید .

از انواع مختلف معافیت ایثارگری می توان به معافیت ایثارگری جانبازان اشاره کرد ، که در این معافیت به دلیل جانباز بودن خود شخص و یا پدر آن شخص ، می تواند جزء مشمولین معافیت ایثارگری به حساب آید . نوع دیگر معافیت ایثارگری معافیت فرزندان ایثارگر است ، که طبق این نوع معافیت ، کسانی که پدرانشان سابقه ایثارگری دارند می توانند جزء مشمولین معافیت ایثارگری باشند . همچنین اگر شخصی دارای برادر شهیدی باشد که فاقد فرزند مذکر باشد ، می تواند جزء مشمولین معافیت ایثارگری باشد .  افرادی که با بانوان جانباز ازدواج می کنند هم جزء مشمولین معافیت ایثارگری هستند . فرزندان شهیدان نیز که پدر و یا مادرشان در جبهه به شهادت رسیده اند ، جزء مشمولین معافیت ایثارگری به حساب می آیند .


بیشتر بخوانید :  قوانین معافیت ایثارگری

 

انواع شرایط و مشمولین معافیت ایثارگری

معافیت ایثارگری دارای شرایط گوناگونی می باشد و برای استفاده از این معافیت باید تمامی شرایط آن را خوب شناسایی کرد . در اینجا برخی از شرایط مهم را به شما ارائه می دهیم و در صورت داشتن هر گونه سوال می توانید با مشاوران تخصصی ما در مرکز آویژه دانش تماس بگیرید و سوالات خود را مطرح نمایید .

کسانی می توانند جزء مشمولین معافیت ایثارگری قرار گیرند که دارای 28 ماه یا بیشتر سابقه ی ایثارگری در پرونده خود باشند . همچنین این افراد در صورتی می توانند جزء مشمولین معافیت ایثارگری به حساب آیند که فاقد غیبت خدمت سربازی باشند و یا به عنوان سرباز فراری تلقی نشوند ، در غیر این صورت حتی اگر شخص دارای سابقه ایثارگری هم باشد نمی تواند جزء مشمولین معافیت ایثارگری باشد .

همچنین اگر والدین مشمول خدمت سربازی جانباز بوده و میزان جانبازی آنان به میزان مورد نیاز برای استفاده از این معافیت باشد می توانند از معافیت ایثارگری استفاده کنند . از شرایط مهم معافیت ایثارگری این است که فقط یکی از فرزندان خانواده می تواند از معافیت ایثارگری استفاده کند و جزء مشمولین معافیت ایثارگری به حساب آید . همچنین آزادگان نیز می توانند به ازای سابقه ی ایثارگری خود طبق قوانین معافیت ایثارگری سربازی برای فرزندان خود معافیت بگیرند .


بیشتر بخوانید :  شرایط معافیت ایثارگران



بیشتر بخوانید :  جزئیات معافیت ایثارگری


نحوه ی دریافت معافیت برای مشمولین معافیت ایثارگری

مشمولین معافیت ایثارگری می بایست پس از آشنایی با تمامی شرایط و قوانین معافیت ایثارگری ، اقدام به تهیه مدارک معافیت ایثارگری لازم کرده و سپس برای دریافت معافیت اقدام کند . در این مرحله و پس از تکمیل مدارک ، مشمولین معافیت ایثارگری می بایست اطلاعات مربوط به خود را در سیستم جامع نظام وظیفه عمومی کشور که زیر نظر نیرو های مسلح می باشد ، را  ثبت نمایند . شرایط استفاده از معافیت ایثارگری متنوع می باشد و افراد زیادی را طبق این قانون از سربازی معاف می شوند .

مشمولین در صورت واجد بودن شرایط تعریف شده طبق قوانین معافیت سربازی از خدمت سربازی خود معاف می شوند .

برای اطلاعات کامل و جامع از شرایط و نحوه دریافت معافیت ایثارگری خدمت سربازی و پاسخ به تمامی سوالات خود در این حوزه می توانید با مشاوران متخصص ما در مرکز آویژه دانش تماس حاصل نمایید . مشاوران ما در کمترین زمان ممکن شما را در آشنایی کامل با شرایط و قوانین ، راهنمایی ، و شما را در اخذ هر چه راحتر معافیت سربازی یاری می کنند .


بیشتر بخوانید : مشاوره نظام وظیفه


 


برای مشاوره در زمینه  مشاوره مشمولین معافیت ایثارگری خدمت سربازی

می توانید از سراسر کشور با استفاده از تلفن ثابت از ساعت 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل

با مشاوران متخصص مرکز مشاوره تلفنی آویژه دانش تماس بگیرید


خدمات مشاوره تلفنی آویژه دانش در زمینه مشاوره نظام وظیفه

  • ۹۷/۰۹/۰۷
  • فهیمه دریان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی